.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قصه تكراري روزهاي پاياني سال
کلافگی مردم مازندران از بي‌پولي بانك ها وخرابي خودپردازها
سردرگمي مردم در دريافت پول از عابربانك‌ها و كمبود پول در بانك‌ها قصه‌ تكراري روزهاي پاياني سال است كه با وجود بروز هر ساله تاكنون اين مشكل رفع نشده است...
کلافگی مردم مازندران از بي‌پولي بانك ها وخرابي خودپردازها

سردرگمي مردم در دريافت پول از عابربانك‌ها و كمبود پول در بانك‌ها قصه‌ تكراري روزهاي پاياني سال است كه با وجود بروز هر ساله تاكنون اين مشكل رفع نشده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، عابر بانك‌ها براي سهولت دريافت پول نقد و كاهش ميزان مراجعه مردم به بانك‌ها در كشور راه‌اندازي شده است اما اين دستگاه‌ها كمتر از 20 درصد از نياز شهروندان به امور بانكي را برطرف مي‌كند.
با گسترش تبادلات و انجام تراكنش‌ها از سوي سازمان‌ها، نهادها و مردم عادي براي انجام امور بانكي، دستگاه‌هاي خودپرداز سبب ايجاد تراكم، اذهام و در نتيجه خدمات‌رساني ناكافي به مشتريان شده است.
تعداد اين خودپردازها در سطح شهرهاي استان مازندران به هيچ ‌وجه با تعداد مراجعه‌كنندگاني كه كارت دريافت كرده‌اند، همخواني ندارد.
بسياري از اين دستگاه‌ها نيز مستهلك بوده و واضح است توان انجام تراكنش‌هاي بيش از اندازه را ندارند.
پرداخت حقوق بازنشستگان و كارمندان برخي اداره‌ها، ارائه شارژ تلفن‌هاي اعتباري، پرداخت قبوض، انتقال وجه به حسابي ديگر از جمله خدماتي است كه اين خودپردازها ارائه مي‌كنند.
پيش از فرارسيدن روزهاي پاياني سال بانك مركزي اعلام كرد چك‌پول‌هاي 50 هزار و 100 هزار توماني براي كاهش حجم استفاده و ارتقاي خدمات اين دستگاه‌ها از طريق خودپردازها به مشتريان ارائه مي‌شود اما به نظر مي‌رسد تاكنون هيچ مازندراني از اين خدمت جديد استفاده نكرده است.
يك شهروند ساروي در كنار يكي از خودپردازهاي موجود در سطح شهر با بيان اينكه اين پنجمين بانكي‌ست كه براي دريافت پول به آن مراجعه كرده است، افزود: اين دستگاه‌ها به دلايل نقص فني و كم بودن تعدادشان نه تنها رضايت مشتريان را برآورده نكرده است، بلكه موجب اتلاف وقت و هزينه مشتريان نيز مي‌شوند.
وي با اشاره به اينكه بسياري از بانك‌ها به صورت گسترده كارت‌هاي اعتباري را در اختيار مشتريان قرار مي‌دهند، گفت: اما تعداد اين خودپردازها به هيچ‌ عنوان با تعداد اين كارت‌ها سنخيت ندارد.
يكي ديگر از شهروندان مازندراني در شهرستان گلوگاه با اشاره به اينكه با دور شدن از مركز استان، تعداد اين خودپردازها نيز كاهش مي‌يابد، اظهار داشت: هنوز هم در بسياري شهرها اين دستگاه‌ها خدمات‌رساني شايسته انجام ‌نمي‌دهند، در حالي كه همه بانك‌ها مشتريان را به استفاده از اين كارت‌ها ترغيب مي‌كنند.
يك شهروند آملي نيز در گفتگو با فارس با بيان اينكه كلافه‌گي از نابساماني ارائه خدمات از سوي خودپردازها در ماه‌هاي منتهي به پايان سال به گونه‌اي‌ست كه تصميم دارم تمام‌ موجودي خود را از اين اعتبار خارج كنم، گفت: افرادي كه مي‌دانستند در پايان سال با اين مشكل مواجه مي‌شوند و همچنين به دليل عدم اطمينان از ارائه خدمات در روزهاي ابتداي سال آينده، تمام‌ موجودي خود را به صورت نقدي نگه مي‌دارند.
كمبود پول در بانك‌هاي استان مازندران نيز از جمله مشكلات پولي مردم در روزهاي پاياني سال است كه هر ساله براي آنان رخ داده و هيچ ‌گاه چاره‌انديشي نمي‌شود.
با وجود اينكه هفته گذشته از سوي بانك مركزي اعلام شد بانك‌ها براي پرداخت‌هاي آخر سال مشكلي ندارند و مردم خيالشان از بابت پول‌هاي آخر سال راحت باشد اما اين مهم هنوز تحقق نيافته است.
با اوج گرفتن تقاضاهاي مالي مشتريان بانك‌ها از چك‌هاي بين بانكي و چك پول براي برآوردن نياز مشتريان استفاده و از دادن پول نقد خودداري مي‌كنند، در حالي كه فروشندگان نيز به تبع كمبود پول نقد توان خردكردن و پس دادن ‌بقيه پول مشتريان را نداشته و با اين اوصاف چرخه خريد و فروش در روزهاي اوج بازار با اخلال روبه‌رو شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.